Sådan laver du en webside til din nyopstartede virksomhed

Det er både tids- og energikrævende at drive en ny virksomhed. Det skyldes, at det er meget vigtigt for virksomhedens langsigtede succes, at den kommer godt i gang og får en solid grobund at vokse på. En af de vigtigste ting at få styr på, når man for nylig har startet en virksomhed, er dens online tilstedeværelse. I dag benytter mange virksomheder de sociale medier, men det er også enormt vigtigt for en virksomheds succes den dag i dag, at den har en god hjemmeside. Har du ikke før prøvet at lave en hjemmeside, kan det måske synes med forvirrende og uoverskueligt. Måske ved du allerede, at det første du skal bruge er et domænenavn og et webhotel.

Hvad er et webhotel?

Når først du har dit domænenavn, som du til hver en tid kan leje, skal du have et webhotel, hvor du kan lægge det indhold, som skal være på din virksomheds hjemmeside. Et webhotel er nærmere bestemt en plads på en webserver, hvilket er nødvendigt at have for, at der kan være indhold på din hjemmeside, når folk skriver dit domænenavn i søgefeltet.

Der er forskel på webhoteller, og det er derfor ikke helt ligegyldigt, hvilket et du vælger. Køber du eksempelvis et webhotel på en server, som er presset til sit maksimale, fordi den indeholder mange andre webhoteller, vil du kunne opleve, at det går meget langsomt, når man bevæger sig rundt på din hjemmeside.

Hvordan får man et webhotel?

Man lejer en plads på et webhotel hos et såkaldt hosting-firma. Det vil sige et firma, som har webservere med plads på, som de lejer ud til privatpersoner og virksomheder, som har brug for det. Da der er forskel på, hvor høj kvaliteten af de webhosting firmaer kan tilbyde er, er det en god idé at undersøge sagen lidt nærmere, inden du bestemmer dig for, hvilken host, du vil leje plads på. Det er enormt ærgerligt at bruge meget tid og energi på at skabe en god hjemmeside for at opdage, at hjemmesiden loader enormt langsomt, når dine kunder besøger den.